2012. április 1., vasárnap

Gombold újra!-Divat a magyar 2.0

Tegnap másodszorra került megrendezésre a Gombold Újra! öltözéktervező pályázat bemutatója. A pályázatot még tavaly novemberben írta ki a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és a Design Terminál.
Gondoltam a rend kedvéért elismétlem,hogy semmilyen divattal kapcsolatos tanulmányom nincsen, valamint a bemutatót is végül a livestream-en keresztül követtem.Így evidens,hogy nem szakmai szemmel nézem. :-)
Amit elsőként meg kell említenem,hogy a tavalyitól sokkal jobban tetszett. Persze nyilván, ebben benne van az is,hogy a tavalyi,mint első alkalom kevésbé volt jól szervezett. Idén sokkal több pályázó volt, más helyen került megrendezésre( bár még mindig nem bizonyult elegendőnek, nagy volt a tömeg,a zsúfoltság,ahogy elnéztem) és hiába lehetett ledes kivetítőkön követni a bemutatót, gondolom azért a rossz idő sokaknak kedvét szegte. Ám mindezek ellenére mégis jobbnak láttam,mint tavaly.

Először, már befutott tervezők mutatták be kollekciójukat: Sármán Nóra, Mojzes Dóra,Abodi Dóra,Artista,Kepp Showroom,Lakatos Sándor, Benus Dani,Szegedi Kata, Konsánszky Dóra és Tomcsányi Dóri bemutatója volt látható. Utána 1 órás szünet volt, szerintem ez jó ötlet volt elkülöníteni a pályázók bemutatójától. A szünet után a tavalyi győztes Gyöngyösi Renáta mutatta be INER nevű márkájának első kollekcióját. Szerintem, ahogy laikus szemmel elnéztem, sokat fejlődött a tavalyi Metallic folklór nevet kapott győztes darabja óta.


                                   Metallic folklór a tavalyi győztes öltözék Gyöngyösi Renátától.

                                                
                                                           INER márkájának első kollekciójából

Két kategóriában lehetett pályázni: kortárs öltözék tervezésben, valamint design és hagyomány kategóriában. Szerintem jobb lett volna egyébként több kategóriára bontani,mert voltak idén is olyan darabok,amik inkább látványosak,jelmez szerűek voltak és persze voltak darabok amik viszont hordatóak. Nem tudom,hogy jövőre is sor kerül-e a pályázat kiírására, de remélem nagyobb figyelmet szentelnek ennek.

Az öltözékekről, voltak jók és kevésbé jók.Összességében több munka nyerte el a tetszésemet,mint tavaly. Ami feltűnt,hogy még mindig nehézséget jelent az újraértelmezés. Viszont több hordható darab került ki a tavalyihoz képest, ami engem leginkább felturbózott népviseletekre emlékeztetett. Idén több olyan öltözéket is láttam, amit ha nem is teljes egészében,de egyes darabjait még hétköznap is lehetne hordani. Ami pozitívum,mint már írtam,hogy a tavalyi győztes is rengeteget fejlődött, ez mindenképpen biztató a jövőre nézve.
 A zsűri tagjai:Florence Deladriere, a Marie Claire International divat- és szépségrovatának vezető szerkesztője, Kopek Gábor, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora, és Zoób Kati divattervező, Fabrícius Gábor reklámszakember, Halasi Rita, a Design Hét főszervezője.


A kortárs öltözék kategóriában: Farkas Anett nyerte Zsindely elnevezésű kollekciójával,amelyet Makovecz Imre munkássága inspirált.A leányzó egyébként építésznek készül,ez volt az első divattal kapcsolatos tervezése, remélhetőleg nem az utolsó. És azóta már folyik a Marie Claire címlap fotózása,  Ebergényi Réka modell viseli a győztes darabot.

                                                       Zsindely, Farkas Anett nyertes pályázata

A legjobb kiegészítőért járó díjat ebben a kategóriában Nagy Móni és Hendzsel Ilona nyerte.

                 
                                      A Design és hagyomány kategória győztese Somogyi Anett lett.



A legjobb kiegészítőért járó díjat a kategóriában pedig Vitányi Anna nyerte.


Néhány személyes kedvenc:



A finálé
Képek:Fashiontime,Origo
Összességében tényleg úgy érzem sikeresebb volt a második Gombold Újra! De van hova fejlődni...remélem ha ismét sor került ilyen bemutatóra a tervezők fantáziája jobban fog szárnyalni.
Igazából bármilyen kezdeményezésnek örülök,ami a magyar divat fejlődését szolgálja. Szerintem nem csak engem tenne boldoggá, ha a magyar divat épp olyan fogalommá tudná magát kinőni,mint akár az olasz vagy a francia.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése